Mon site SPIP

Accueil > Culture / idées > Pampille’16 : los 10 et 11 de septembro 2016, Sant-(E)tiève acuelye la 37iéma (...)

Les 10 et 11 septembre 2016, St-Etienne accueille la 37ème Fête internationale de l’Arpitan

Pampille’16 : los 10 et 11 de septembro 2016, Sant-(E)tiève acuelye la 37iéma Féta entèrnacionâla de l’arpetan

mercredi 7 septembre 2016, par Mickaël Neyrolles

Los 10 et 11 de septembro 2016, Sant-(E)tiève acuelye la 37iéma Féta entèrnacionâla de l’arpetan. Profitèrens de l’ocasion por bétar en davant, una vês de més, lo lièm entre biodivèrsitât cultivâ(ye) et divèrsitât de les lengoues et cultures.
Les 10 et 11 septembre 2016 Saint Etienne accueille la 37ème Féta entèrnacionâla de l’arpetan. Nos profiterons de l’occasion pour mettre en avant, une fois de plus, le lien entre biodiversité cultivée et diversité des langues et cultures.

La Mêson de les èssements de Lêre sèrat presente en tant qu’èxpèrte populèra sur la quèstion de la biodivèrsitât cultivâ(ye). Entre-mié les animacions, activitêts et galèrox de quelos doux jorns de féta, un temps de dèbat-trâbla rionda est prèveyu lo dessando 10 aprés-mié-di que la tèmatica n-est : « Por deman, noutra cultura un atot por l’agricultura. Cultivens la biodivèrsitât ! Ètnobotanica arpetana ? ».
La Maison de la semence de la Loire sera présente en tant qu’experte populaire sur la question de la biodiversité cultivée. Parmi les animations, activités et divertissements de ces deux jours de fête, un temps de débat-table ronde est prévu le samedi 10 après-midi dont la thématique est : « Pour demain, notre culture un atout pour l’agriculture. Cultivons la biodiversité ! Ethnobotanique arpitane ? »

En més d’iquen, la Meson de les èssements tendrat un brâvo trâbliér, ique, coma tombe u moment de les rècôrdes, porrens aduire cen qu’arens reussi a fére venir (jardénaye + èssements) diens noutros jardîns por z-o balyér a vêre. Sè pôt més imaginar de fére un chanjo d’èssements. Èspèrens que la grêla nos dèprofitèrat pas tot... Lo temps qu’est aprés sè dèvérér franc nos conforte diens l’idê qu’est ora una nècèssitât de fére des èssements payisanes adaptables.
De plus, la Maison de la semence tiendra un bon stand, là, comme ça tombe au moment des récoltes, nous pourrons apporter ce que nous aurons réussi à faire venir (légumes + semences) dans nos jardins pour le montrer. On peut aussi imaginer de faire un troc de semences. Esperons que la grêle ne nous ruinera pas tout... Le temps qui est en train de se déboussoler complètement nous conforte dans l’idée que c’est désormais une nécessité de faire des semences paysannes adaptables.

Lo programo complèt de la féta sè trôve sur : http://arpitan.fr

Le programme complet de la fête se trouve sur : http://arpitan.fr

A d’âbôrd
à bientôt

Lo Mic
Mickaël Neyrolles

En occitan...

Los 10 e 11 de setembre de 2016, San Tièva aculhís la 37èna Féta entèrnacionâla de l’arpetan. Aprofitarem de l’eschasença per botar en davant, un còp mai, lo liam entre biodiversitat cultivaa e diversitat de las lengas e culturas.
L’Ostal de la semença de Leire serà presenta en tant qu’expèrt popular sus la question de la biodiversitat cultivaa. Entremèi las animacions, activitats e gala-bon temps d’aqueles dos jorns de festa, un temps de debat-taula redonda es previst lo dissande 10 de pranièira que la tematica n’es : « Per deman, la nòstra cultura un atot per l’agricultura. Cultivem la biodiversitat ! Etnobotanica arpitana ? »
En mai d’aquò, l’Ostal de la semença tendrà un brave tauliér, aquí, coma quò tomba au moment de las culhiás, poirem adure çò qu’aurem capitat de faire venir (ortolhalha + semenças) dins los nòstres òrts per z-o balhar a veire. Se pòt mai imaginar de faire un tròc de semenças. Esperem que la grèla nos chaplarà pas tot... Lo temps qu’es a se desvirar franc nos confòrta dins l’idèia qu’es ara una necessitat de faire de semenças païsanas adaptablas.

Lo programa complet de la festa se tròva sus : http://arpitan.fr

josca mai.

Lo Mic
Mickaël Neyrolles